Strona główna
Blog
BYD – ile trzeba zapłacić za samochód popularnego chińskiego koncernu?
30.11.2025
BYD – ile trzeba zapłacić za samochód popularnego chińskiego koncernu?

BYD – ile trzeba zapłacić za samochód popularnego chińskiego koncernu?

BYD, największy na świecie producent pojazdów elektrycznych, oferuje w Polsce trzynastoma modelami w cenach od 82 700 do 320 000 złotych. Dzięki programowi rządowemu NaszEauto klienci mogą otrzymać do 40 000 złotych dopłaty. To sprawia, że chińskie elektryki stają się bardziej dostępne cenowo. Sprawdzamy, ile kosztują poszczególne modele i jakie wyposażenie oferują w standardzie.

Najtańsze modele – od 82 700 złotych

Najdostępniejszym cenowo modelem BYD w Polsce jest Dolphin Surf w wersji Active, dostępny od 82 700 złotych. To kompaktowy hatchback elektryczny o długości 4290 mm, wyposażony w silnik o mocy 88 KM i baterię 30 kWh. Zapewnia zasięg około 340 km w cyklu mieszanym WLTP. Po uwzględnieniu maksymalnej dopłaty z programu NaszEauto (40 000 złotych dla rodzin z Kartą Dużej Rodziny lub osób prowadzących JDG korzystających z leasingu) cena spada do 42 700 złotych.

Dolphin Surf w wyższych wersjach wyposażenia – Comfort i Design – kosztuje odpowiednio 97 700 złotych i 105 700 złotych. Model standardowo oferuje obrotowy ekran dotykowy 10,1 cala z Apple CarPlay i Android Auto oraz system sterowania głosowego „Hi BYD”. Posiada charakterystyczny design z oddzielonym optycznie dachem. Pojemność bagażnika wynosi 345 litrów, którą można zwiększyć do 1310 litrów po złożeniu tylnej kanapy. Klasyczny Dolphin bez dopisku „Surf” dostępny jest w dwóch wariantach: Comfort za 141 000 złotych i Boost za 146 500 złotych.

Różnica polega na mocy silnika – wersja Comfort ma 156 KM, a Boost 177 KM. Oba wykorzystują baterię Blade o pojemności 60,5 kWh, oferując zasięg do 427 km.

Segmenty średnie – hybrydy i elektryki za 130-220 tysięcy

BYD Atto 2, którego polska premiera zaplanowana jest na pierwszą połowę 2025 roku, ma kosztować około 130 000 złotych. Ten kompaktowy SUV o długości 431 cm początkowo będzie dostępny z silnikiem 177 KM i baterią 45,1 kWh zapewniającą zasięg 312 km. Później do oferty dołączy wersja z większym akumulatorem. Segment hybryd plug-in reprezentują modele z oznaczeniem DM-i. BYD Seal 5 DM-i w wersji Design kosztuje 129 900 złotych. Seal 6 DM-i dostępny jest od 152 600 złotych w wersji Boost. Wariant kombi Seal 6 DM-i Touring Boost wyceniony jest na 159 100 złotych. Hybrydy te wykorzystują technologię Super DM. Łączą silnik spalinowy 1.5 o mocy 101 KM z jednostką elektryczną 197 KM, oferując łączny zasięg ponad 1000 km i możliwość jazdy w trybie elektrycznym do 100 km.

BYD Seal U DM-i, będący hybrydowym SUV-em, kosztuje od 169 900 złotych. Model oferuje napęd przedni lub AWD z mocą 218 KM (FWD) lub 323 KM (AWD). SUV ma 4775 mm długości i bagażnik o pojemności 425 litrów. Zasięg całkowity wynosi około 1080 km. Czysto elektryczny BYD Seal U dostępny jest od 200 900 złotych w wersji Comfort z silnikiem 218 KM i baterią 71,8 kWh. To elektryczny SUV segmentu D o długości 4775 mm, konkurujący z modelami jak Tesla Model Y czy Ford Mustang Mach-E.

Premium elektryczne sedany i SUV-y

BYD Seal, sportowy sedan elektryczny, kosztuje od 215 900 złotych w wersji Design z silnikiem 313 KM i baterią 82,5 kWh. Oferuje zasięg 570 km. Wersja Excellence z napędem AWD i mocą łączną 530 KM kosztuje około 245 000 złotych i przyspiesza do 100 km/h w 3,8 sekundy. Model ma 4800 mm długości i 15,6-calowy obrotowy ekran centralny. BYD Sealion 7, nowy SUV segmentu D, dostępny jest od 219 900 złotych w wersji Comfort z silnikiem 313 KM i baterią 82,5 kWh zapewniającą zasięg 502 km. Wersje Design i Excellence kosztują odpowiednio około 240 000 i 260 000 złotych. Model oferuje możliwość ładowania z mocą do 150 kW DC oraz funkcję V2L umożliwiającą zasilanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych.

Flagowy model Tang

BYD Tang to największy i najdroższy model w polskiej ofercie, kosztujący 320 000 złotych (326 000 złotych z dodatkowo płatnymi lakierami). Ten siedmioosobowy elektryczny SUV segmentu E ma 4970 mm długości i 2820 mm rozstawu osi. Konkuruje bezpośrednio z Kia EV9 i Teslą Model X. Tang wyposażony jest w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 517 KM i momencie obrotowym 700 Nm. To pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 sekundy. Akumulator Blade o pojemności 108,8 kWh zapewnia zasięg 530 km w cyklu mieszanym WLTP. Ładowanie z mocą do 170 kW pozwala naładować baterię od 30% do 80% w około 35 minut.

Gwarancje i warunki finansowania

Wszystkie modele BYD objęte są 6-letnią gwarancją producenta lub 150 000 km przebiegu (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej). Gwarancja na akumulatory wynosi 8 lat lub 200 000 km. Tang dodatkowo oferuje 12-letnią gwarancję na ochronę nadwozia przed korozją bez limitu kilometrów. BYD oferuje atrakcyjne warunki leasingu operacyjnego. Dla wybranych modeli dostępny jest leasing od 101% wartości początkowej przy 40% wstępnej opłacie leasingowej i 24-miesięcznym okresie umowy. Przykładowo, Dolphin Surf w wersji Comfort dostępny jest w leasingu operacyjnym już od 499 złotych netto miesięcznie. To przy wpłacie wstępnej 30% i wartości końcowej 64%. BYD dynamicznie rozwija sieć sprzedaży w Polsce. Do końca pierwszego kwartału 2025 roku planowane jest otwarcie 20 nowych salonów. Aktywna obecność marki w największych polskich miastach oraz rosnąca liczba punktów serwisowych ułatwia dostęp do pojazdów i ich obsługi posprzedażowej.

Oferta BYD w Polsce obejmuje szeroki zakres cenowy – od kompaktowego hatchbacka za niecałe 83 000 złotych po luksusowego 7-miejscowego SUV-a za 320 000 złotych. Program NaszEauto znacząco obniża realne koszty zakupu. To czyni elektryki chińskiego koncernu dostępnymi dla szerszego grona klientów. Bazowy model Dolphin Surf po dopłacie może kosztować mniej niż 43 000 złotych. Jest konkurencyjną alternatywą dla miejskich samochodów spalinowych w podobnej klasie. Kluczową przewagą BYD jest technologia baterii Blade, długie gwarancje oraz rozbudowane standardowe wyposażenie. Większość modeli oferuje duże ekrany multimedialne, systemy wspomagania kierowcy oraz szybkie ładowanie DC. Hybrydy plug-in z technologią Super DM eliminują problem zasięgu, oferując ponad 1000 km na jednym tankowaniu. Przy tym mają możliwość jazdy elektrycznej w mieście.

Polecamy